پنجشنبه ۳۰ شهریور ۰۲

طراحي سايت

۲ بازديد

طراحي سايت: همانطور كه مي دانيم، طراحي وب براي اينترنت ضروري است. در اين مقاله ياد مي گيريد كه اين حوزه شامل چه چيزهايي مي شود و دلايل اهميت و مهارت هاي مورد نياز طراحي آن چيست.

طراحي سايت چيست؟

طراحي وب زمينه اي است كه شامل رابط هاي ديجيتالي مانند وب سايت ها، برنامه هاي كاربردي و خدمات مي شود. متخصصان حوزه وب، با استفاده از كد زبان هايي مثل HTML، CSS و JavaScript وب سايت هايي را براي تجربه ديجيتالي كاربران طراحي مي كنند. معمولا هدف از اين كار كمك به كسب و كارهاي اينترنتي براي رسيدن به تارگت هايي مثل افزايش فروش، ارائه خدمات و برندسازي است.

طراحي سايتطراحي سايت

طراحي گرافيك سايت

گرافيك سايت شامل همه چيز، از رنگ ها و فونت ها گرفته تا طرح كلي صفحات را شامل مي شود به استفاده از تكنيك هاي طراحي گرافيك در وب سايت مي پردازد. طراحان گرافيك سايت بايد جنبه هاي ماركتينگ يك وب را با معيارهاي زيبايي شناختي متعادل كنند. از ديگر اهداف آنها تلاش براي احتمال رتبه يافتن سايت در نتايج گوگل است و لذا گرافيك سايت جنبه تبليغاتي دارد.

طراحي رابط كاربري (UI)

UI بطور كلي به هرچيزي كه به عنوان واسطه بين كاربر و سيستم يا وب سايت عمل مي كند، مي پردازد. در واقع رابط كاربري شامل رنگ و قالب عناصر وب سايت، فونت متون و سايز تصاوير و ديگر ويژگي هاي بصري صفحات وب سايت مي شود و هدف از آن، ارائه يك رابط ساده، شهودي و سازگار با ويژگي هاي مخاطب است.

طراحي تجربه كاربري (UX)

متخصص طراحي تجربه كاربري، وظيفه ايجاد يك تجربه واقعا ارزشمند را براي كاربر برعهده دارد. اين امر، با بررسي نياز هاي مخاطب و ارائه UX متناسب با آن ميسر مي شود. تعامل با كسب و كار شما بايد هميشه يك لحظه مثبت براي كاربران باشد، بطوري كه هيچ مانعي نداشته باشند و هميشه به اهداف خود دست پيدا كنند.

بهينه سازي موتور جستجو (SEO)

طراحي اختصاصي سايت، همچنين شامل بهينه سازي موتور جستجو يا به اختصار سئو (SEO) نيز مي شود. سئو سايت اين اطمينان را مي دهد كه وب سايت ما در صفحه نتايج موتور جستجوهايي مثل گوگل يا بينگ و … به كاربران نمايش داده شود. در واقع سئو سايت اقداماتي است كه به محتواها و صفحات وب سايت ما كمك مي كند تا در رتبه بندي صفحه نتايج گوگل به مرتبه هاي بالاتري دست يابد كه اين امر باعث افزايش ترافيك و فروش سايت مي شود.

اهميت طراحي وب سايت

طراحي سايت به شما كمك مي كند تا برند و كسب و كار خودتان را در معرض ديد مردم قرار بدهيد و در صورتي كه از استراتژي و رويكرد كارآمدي در بازاريابي بصري استفاده كنيد، وب سايت شما مي تواند مخاطبان بسياري را جذب و آنها را به مشتري تبديل كند. كاربران با وب سايت هايي تمايل به همكاري يا خريد دارند كه بتوانند به آن اعتماد كنند يا با آن اعتماد برقرار كند يا برايشان مفيد باشد. به همين دليل كار با طراحان حرفه اي سايت بسيار مهم است. يك برنامه نويس ماهر مي تواند نيازهاي برند و كسب و كار شما را تجزيه و تحليل كند و از ابزارهاي مناسبي براي ظاهر كلي آن استفاده كند.

در طراحي سايت به چه نكاتي توجه كنيم؟

همانطور كه قبلا گفتيم، طراحي وب سايت مي تواند وجهه قدرمندي از كسب و كار بزرگ تجاري به نمايش بگذارد و يكي از ستون هاي اصلي بيزينس باشد. اما بايد گفت به مانند ديگر جنبه هاي هر كسب و كاري، طراحي سايت نياز به رعايت يك سري نكات است و بايد بر اساس تصميمات درستي برنامه ريزي شود. انتخاب هاي اشتباه مي تواند تاثير منفي در حضور شما در اينترنت بگذارد. در ادامه براي طراحي وبسايت و ارائه قدرتمند آن، به نكاتي اشاره مي كنيم:

طراحي سايت اختصاصي

زيباشناسي:

هر زمان كه مردم درباره طراحي سايت بحث مي كنند، ظاهر سايت چيزي است كه بيشتر به آن توجه مي شود. اين ظاهر به رابط كاربري و تجربه كاربري بستگي دارد. اينكه از رنگ و گرافيكي استفاده كنيد كه با ماهيت وب سايت سازگار باشد و كاربران بتوانند در كنار ارتباط گيري، با آن تعامل كنند.

قابليت استفاده بهتر:

هرگز فراموش نكنيد كه افراد واقعي از وب سايت شما استفاده خواهند كرد، بنابراين طراحي وب سايت بايد قابليت استفاده خوبي داشته باشد. منظور از قابليت استفاده، اين است كه وب سايت شما توسط تمامي افراد با سليقه هاي مختلف جستجو شود. سادگي لازم را داشته باشد و از دكمه ها و منو هاي اضافي پرهيز شود.

كيفيت محتوا:

حتي اگر ديگر كامپوننت يا عناصر وب سايت نيز به نحو عالي طراحي شوند و كار كنند، در صورتي كه وب سايت شما، محتواي مفيد و باارزشي نداشته باشد، به درد نمي خورد. در واقع محتواي شماست كه در اغلب مواقع كاربران را به سمت وب سايت شما جذب مي كند. از اين رو است كه در استراتژي ديجيتال كسب و كار ها، بازاريابي محتوا در اولويت اول قرار دارد و تلاش مي كنند محتواي باكيفيتي براي جذب مردم به خواندن و به اشتراك گذاري آن ارائه كنند. محتوا بايد به گونه اي نگاشته شود كه با ارائه اطلاعات صحيح و مناسب به زمان كاربران ارزش قايل شود.

سرعت:

احتمالا شما هم به هنگام سرچ كلمه اي، وارد يك سايتي شده ايد و بعد از اينكه لود شدن سايت، كمي طول كشيده، از آن خارج شده ايد. بررسي ها نشان مي دهد كه در صورتي كه بالا آمدن وب سايت شما، بيشتر از 3 ثانيه طول بكشد، نرخ پرش (bounce rate) شما 38 درصد افزايش مي يابد كه اين يك عامل منفي براي وب سايت شماست.

سازگاري با موبايل:

طبق آخرين آمار، دستگاه هاي تلفن همراه بيش از 50 درصد از كل ترافيك آنلاين را تشكيل مي دهند. اين بدان معناست كه اگر وب سايت شما به درستي روي گوشي هاي هوشمند و تبلت ها بارگذاري نشود، ممكن است تقريباً نيمي از مخاطبان بالقوه خود را از دست بدهيد! براي جلوگيري از اين مورد، شركت طراحي سايت استراتژي اي تنظيم مي كند تا اطمينان حاصل شود كه محتواي شما با صفحات موبايل نيز سازگار باشد يا به عبارت ديگر وب سايت شما ريسپانسيو شود. منظور از ريسپانسيو كردن سايت، تنظيم و سازگار كردن صفحات وب به نمايشگرهاي دستگاه هاي مختلف مثل تبلت و لپ تاپ و موبايل است.

بدترين اشتباهات طراحي وب

طراحي سايت و پشتيباني از آن به تقويت ثبات و قدرت برند شما از طريق تجارت بصري و كيفيت كمك مي كند. با اين حال، نتايج خوب تنها زماني به دست مي آيند كه از يك سري اشتباهات كه پتانسيل خنثي كردن تلاش هاي شما را دارند، خودداري كنيد. در ادامه به تعدادي از آنها اشاره مي كنيم.

  • در نظر نگرفتن مخاطب هدف خود به هنگام برنامه ريزي و اجراي طرح
  • استفاده از عناصر بسيار زياد كه باعث حواس پرتي كاربر مي شوند.
  • عدم وجود دعوت به اقدام مناسب براي هدايت مشتريان بالقوه به انجام خريد
  • مستند نكردن تصميمات طراحي وب تا در آينده از آنها براي بررسي استفاده كرد.طراحي سايت 2طراحي سايت 2

قيمت طراحي سايت

بسته به اين كه حجم وب سايت چه اندازه باشد و از چه زبان هايي در طراحي آن استفاده شود. اين وظيفه به چه تيمي با چه سطح تخصصي سپرده شود قيمت طراحي وب مي تواند متغيير باشد. استفاده از قالب ها و سيستم مديريت محتواي آماده اي مثل wordpress يا جوملا در طراحي وب سايت، مطمئنا هزينه كمتري نسبت به سايت هايي كه هر بخش آن، مثل بك اند، فرانت اند، رابط كاربري و … توسط متخصص جداگانه اي طراحي شده، دارد.

مهم ترين مهارت ها براي طراحي وب سايت

باتوجه به اهميت اين حوزه، حال ميخواهيم به مهارت هايي اشاره كنيم كه شخص يا شركتي كه مي خواهد خدمات طراحي سايت ارائه دهد، بايد در برنامه ريزي و اجراهاي خود از آنها استفاده كند.

  • تسلط به زبان هايي مثل HTML و CSS و JAVASCRIPT و فريمورك هايي مثل REACT براي طراحي فرانت اند سايت
  • تسلط به زبان هايي مثل پايتون يا php و فريمورك هايي مثل جنگو يا لاراول براي طراحي بك اند سايت
  • تسلط به UI و UX براي ارائه هرچه بهتر ظاهر كلي سايت
  • تسلط به سئو سايت براي ارتقاي رتبه وب سايت در صفحه نتايج موتور جستو (SERP)

و چندين مهارت مدريتي ديگر كه پرداخت به آنها خارج از محتواي اين مقاله است.

سخن آخر

چنانچه كسب و كاري داريد و مي خواهيد بعد اينترنتي آن را راه اندازي كنيد. چناچه خدمات يا محصولاتي داريد كه فكر مي كنيد در بستر اينترنت مي توانيد به مردم بفروشيد، داشتن وب سايت چيزي است كه به آن نياز داريد. شركت افرند، با بيش از چند سال تجربه و با داشتن سابقه همكاري به كسب و كارهاي نوپا و بزرگ، آماده طراحي وب سايت اختصاصي شما است. همينطور مي توانيد از طريق صفحه افرند با نمونه طراحي سايت آشنا شويد. با شماره تماس هاي زير تماس بگيريد و از مشاوره رايگان ما بهره مند شويد.

منبع : گروه مطالعاتي افرند وب

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد